Om FDVweb
FDVweb er et skybasert drift- og vedlikeholdssystem som dekker alt fra ordinære kontorbygg til avanserte produksjonsanlegg.
Skybasert brukergrensesnitt medfører tilgjengelighet for både eget vedlikeholdspersonale og servicepartnere. FDVweb tilbys som en "one-stop-shop" hvor alle modulene og integrasjonene er inkludert.
Lav brukerterskel
Det er lagt stor vekt på et logisk og enkelt brukergrensesnitt for å minimalisere opplæringsbehovet og sikrer at alle rutiner blir fulgt opp i praksis. FDVweb er utviklet av bransjefolk, med løsninger tilpasset bransjens krav.
FDVweb på mobil
Dagens brukere av FDVweb er i høy grad driftsteknikere som ikke sitter på kontoret, men er ute på eiendommene. FDVweb på mobil er utviklet med naturlig og enkelt brukergrensesnitt. Applikasjonen innehar tilnærmet alle de samme verktøyene som er tilgjengelig på web-modulen; muligheten til å sette opp og kvittere ut arbeidsordre ved hjelp av kamera og QR koder, gå gjennom tegninger, eller sende arbeidsordre til eksterne servicepartnere, alt med bare noen få tastetrykk. Det er heller ikke et behov for eksterne servicepartnere å ha appen for å kvittere ut eller følge opp ordre.
Appen er tilgjengelig på både Apple og Android systemer, og optimalisert for alle størrelser inkludert nettbrett.
Integrasjoner i FDVweb
FDVweb er bygd opp med standardisert REST API som enkelt kan settes opp med eksterne systemer. Flere integrasjoner er aktive i FDVweb basert på ønsker fra kundene våre, disse benyttes bla. til å; registrere avvik, legge inn eksterne servicerapporter, opprette komponenter, hente ut data fra bygg, reklamasjoner, branntegninger etc..
CuroTech er i løpende dialog med et stort antall samarbeidspartnere vedrørende integrasjoner som kan ha relevans for kundene våre.
FDV-dokumentasjon
All dokumentasjon som leveres i forbindelse med et byggeprosjekt, kan og bør legges inn i FDVweb. Oversiktlige menyer gir deg tilgang til systeminformasjon, driftsinformasjon, brosjyrer, komponenter, firmaopplysninger etc. Dokumentasjonen kan lages så enkel eller avansert du bare ønsker det med kombinasjon av tekst, bilder, tegninger, tabeller etc. FDVweb er også strukturert opp for at brukeren til enhver tid kan søke opp all dokumentasjon i systemet, inkl. å søke på tekst inne i dokumentene.
Arbeidsordre
Arbeidsordremodulen systematiserer arbeidsoppgavene for brukerne, slik at de daglig blir oppdatert med oversikter over hvilke oppgaver som er nært forestående. Arbeidsordrene kan i tillegg sendes direkte som e-post til mottakerne. Kontroll og kvittering av arbeidsordre kan også kombineres med bruk av QR koder.
Internkontroll - HMS
FDVweb leveres med et komplett oppsett av periodiske internkontroll-oppgaver for alle anlegg i bygningen, inklusive lovpålagte oppgaver. Dette gjør at systemet kan tas i bruk fra dag en, og internkontroll-rapportene fylles ut automatisk hver gang en oppgave kvitteres utført eller et avvik registreres.
Brann
Branndokumentasjon bygges opp i henhold til de krav som stilles av brannmyndighetene. Dette inkluderer prosedyrer, branntekniske tegninger, dokumentasjon etc. Man legger inn den dokumentasjonen man sitter på (brannbok). Hvis ikke man har noe, kan vi hjelpe med løsning for dette. Branntegninger legges også inn og ligger lett tilgjengelig for brukerne, inkl. tilsynsmyndigheter når det er aktuelt.
Servicetorg [leietakermodul]
Servicetorget i FDVweb er en fleksibel kommunikasjonsplattform mellom driftsavdelingen og leietakere. Leietakerne kan effektivt kommunisere avvik til driftsansvarlig som blir lagt rett inn som arbeidsordre i FDVweb. All kommunikasjon bli logget og lagret. I tillegg til oppfølging av avvik vil servicetorget typisk inkludere leietakerpliktige oppgaver knyttet til brannrutiner og adgangskontroll.
Modulen kan enkelt tilpasses utleiers designprofil slik at leietakere oppfatter det som et system fra utleier/forvalter.
Tegninger
Komplett tegningsarkiv direkte på skjermen, organisert på en oversiktlig måte. Tegningene hentes frem i løpet av få sekunder.
FDVweb har egen tegningsmodul der alle tegninger organiseres basert på fag og tegningkategori. Informasjon som revisjonsdato, revisjonsindeks etc. vises på en oversiktlig måte, og er enkelt å oppdatere ved tegningsrevisjoner.
FDVweb kan også fungere som bedriftens tegningsarkiv. Da lagres originaltegninger i FDVweb og hentes derfra når endringer skal utføres.
Avtaler
Alle serviceavtaler, leieavtaler etc. kan registreres og administreres fra FDVweb. Her registreres da alle relevante data om avtalene og inkl. originalavtale som legges ved som en pdf eller i sitt opprinnelige format.
Historikk
Modulen gir full oversikt over problemkomponenter og gode muligheter for feilsøking. Bruk av mobilapp med QR koder til feil / statusregistrering gjør innsamlingen av data svært enkel og sikrer at systemet til enhver tid er oppdatert.
Bygg- og eiendomsregister
Bygg- og eiendomsregisteret (BE registeret) kan inneholde alle relevante eiendomsdata som GAB nr., Gnr / Bnr, byggeår, eiendomsansvarlig, arealer etc. Beskrivelse av eiendommen og eventuell historikk kan også registeres her, i tillegg til bilder av bygget / eiendommen.
Vedlikeholdsplan
Vedlikeholdsplanen ivaretar langsiktig planlegging av vedlikeholdsbehov på byggene. Dette for å gi en oversikt over fremtidige kostnader til bruk i budsjettering på kort og lang sikt. Hvert bygg kan inndeles i flere bygninger. Det registreres informasjon om tilstander og kalkyler som igjen følges opp med tiltak og kostnader.
Det følger også en dedikert modul for egenregistrering av tilstandsanalyse på det enkelte bygg, med enkel registrering av vedlikeholdsbehov, mindre arbeidsoppgaver etc.